Vad är det slutliga ödet för flygplats parkering?

OBS: Artikeln publiceras i samarbete med Parkos

Flygplatser bör komma ihåg parkering för sina framstegsplaner eftersom flygelektronikområdet möter kontinuerlig utveckling. En av de viktigaste icke-aeronautiska resurserna på flygplatser stannar kvar, även om uppkomsten av ny innovation och resenärers beslut om multimodala transporter i många områden fortsätter att testa verksamheten.

I denna unika situation är parkering inte bara en viktig resurs för flygplatsens främsta angelägenhet utan dessutom en viktig anordning för att dra in och hålla resenärer. Därför nollar flygplatser successivt på detta område för att effektivisera värdet av sina resurser och främja en genomförbar handlingsplan. Flygplatser borde verkligen bredda sina inkomstströmmar för att minska beroendet av flyginkomster och lätta på flygplatsstopp och parkering arlanda är ett utmärkt alternativ.

Vilka är de främsta utmaningarna som flygplatsparkeringsbranschen står inför?

De huvudsakliga utmaningarna som flygplatsparkeringsbranschen än så länge står inför är att mediaskildringar av flygplatsparkering ofta är negativa. Tragiskt nog bestäms inkludering av verksamheten vanligtvis av tillfällen, till exempel när organisationer faller platt eller slarviga kollegor.

Detta gör det svårt att förmedla fördelarna med utanför flygplatsen. Detta omdöme bör ändras.

Faktiskt långtidsparkering, som ett val att ”Kiss and Fly”-avlämningar från familj eller följeslagare, spelar en betydande roll för att få ner koldioxidutflödet genom att begränsa bilutflykter till och från flygplatser.

Långdistansparkering är också ett betydligt billigare val för ”Kiss and Fly”-avlämningar och kan vara exceptionellt användbart för familjer som vill försöka att inte köra stora sträckor.

I händelse av att fler individer skulle kunna övertalas att lämna sina bilar på flygplatsen, skulle det hjälpa till att lindra trafiktäppa och föroreningar i centrala områden, samt sänka parkeringsavgifterna i vissa områden.

En annan viktig fråga är att se till att kunden känner sig säker när han lämnar bilen under sina rörelser. Om en kund inte är positiv till säkerheten för sitt fordon, kommer de att vara mindre benägna att använda långdistansparkering.

De viktigaste frågorna för kunderna är hur säker bilen kommer att vara och om den kommer att returneras i liknande skick. För att ge kunderna säkerhet har många parkeringsdelar 24-timmars bevakning, vilket garanterar att deras fordon är konsekvent säkert. Parkering i närheten vid flygplatsen ses dock ännu som mer fördelaktigt och mindre besvärande. En ny granskning av upptäcktsresande fann att de verkligen gillar att stanna i närheten på flygplatser, men kommer att tänka på parkering utanför platsen förutsatt att kostnaden är korrekt.

Parkering utanför flygplatsen

Även om parkering på flygplatsen är det mest användbara valet för upptäcktsresande, kan det också vara det dyraste. Val av parkering utanför flygplatsen är i många fall mer rimliga och kan hjälpa till att befria en del från belastningen på flygplatser under de bästa restiderna.

Eftersom kontrasterande etapper inte är begränsade med parkering utanför anläggningen, men ändå kan användas för administrationer i stort, är de potentiella öppna dörrarna för utveckling oändliga, särskilt för transportörer och resetjänster. För att ge sig in i nya affärssektorer kan den helt enkelt skapa en profil på vår sida och erbjuda sina egna intressanta bidrag med resenärer.

Hur Parkos närmar sig det

På de mest aktiva flygplatserna är transporter och betjänad administration i toppklass utanför flygplatsen

djupt grundad, ger tröst till resenärer och är mer rimliga. Individer som egentligen inte vill gå igenom igensatta och regelbundet förvirrande flygplatsgator gillar val utanför anläggningen.

Enligt Parkos är det mest idealiska sättet för flygplatser att fortsätta att dra nytta av parkering utan problem med att sätta upp en bokning enligt ledningsramen att nollställa sig med att utöka sin kompass. Flygplatser kommer faktiskt att vilja erbjuda parkering till en större samling av upptäcktsresande i händelse av att de är tillgängliga på undersökningsstadier. Längs dessa linjer kommer gränsen att kontrolleras kontinuerligt och uppskattningen kommer att fastställas genom begäran och gräns.

Vi ”Parkos” ger också flygplatsövervakare löpande information med avseende på deras inkomst, kundnummer och tillgänglighet till parkeringsplatser. Dessa data kan hjälpa dem att välja om de vill utöka sin parkeringsdesign eller inte och lösa viktiga riskval på lämpligt sätt.

Hur kan innovation hjälpa till att göra flygplatsparkering mer effektiv senare?

Hur skulle flygplatser kunna hantera dessa problem? Nya parkeringsinnovationer hjälper flygplatser att ta hand om en del av dessa problem. Med ett växande antal resenärer varje år, har Lyon-Holy person Exupéry Airport till exempel kämpat för att hålla sig medveten om intresset för avlämningsguider nära terminalen. Med ett slutmål att främja omständigheten, presenterade Stanley Mechanical-teknologi som nyligen oberoende parkeringsrobotar på flygplatsen.

Slutsats

Robotarna, som är ungefär lika stora som en liten bil, kommer att lämna på anvisade platser och sedan transportera resenärer till och från terminalen. Detta kommer att släppa utrymme nära terminalen för olika fordon och borde hjälpa till med att minska igensättningen.