I veckan kom ny statistik från Go Globe, som visar att hela 597 miljoner kineser nu använder sociala medier.
Sammanlagt har Kinas tio största sociala nätverkstjänster nu över 3,2 miljarder registrerade användarkonton.
Facebook behåller visserligen förstaplatsen som största aktör med över en miljard användare. Tvåa i världen kommer kinesiska Qzone, platsen därefter slåss Tencent Weibo och Sina Weibo med Twitter, då alla tre har omkring 500 miljoner registrerade användare.
Go Globe har gjort snygg grafik över de nya siffrorna som jag postar här nedan. Punkter att tänka på i detta ämne är:
* Företaget Tencent dominerar Kinas sociala medier, genom att tillhandahålla fyra av de fem största sociala nätverkstjänsterna; Qzone, Tencent Weibo, Wechat och Pengyou. Dessutom står Tencent bakom landets största instant messaging service QQ.
* Hela 91 procent av alla Kinas internetanvändare är registrerade vid något socialt nätverk, jämfört med bara 67 procent i USA.
* Antalet kinesiska internetanvändare väntas växa till 800 miljoner redan till 2015, vilket innebär att stor tillväxtpotential finns bland landet sociala medier. Dessutom har flera av dem planer att expandera utomlands.