Fördelarna med digital skyltning

OBS: Texten presenteras i samarbete med Skiltex

Att använda gatupratare har varit mycket användbart i flera år; men hur är det med den nya digitala skyltningen? Upptäck dess användningsområden.

Bra resultat

”70 % av människor kommer ihåg att ha sett en digital skyltreklam under den senaste månaden, jämfört med att endast 43 % minns internetannonsering och 41 % Facebook-reklam”.

Effektiva och användarvänliga digitala skyltlösningar, gör att du kan nå din publik, vid rätt tid och plats. Eftersom detta är en molnbaserad lösning är det enkelt för dig att ändra innehållet, allt du behöver är en internetuppkoppling.  

Medarbetarna är också mycket mer nöjda och därmed mer produktiva när de hålls uppdaterade och känner till företagets mål.

Produktiviteten förbättras med 20 – 25 %

Digital skyltning är ett effektivt verktyg om du vill nå många anställda på olika platser.
Studien från ”The McKinsey Global Institute” visar att produktiviteten bland anställda ökade med så mycket som 20-25% med bra information.

Förbättrad intern kommunikation

Digital skyltning kan också användas för att främja anställdas känsla av att tillhöra företagskulturen och teamen genom att uppmuntra dem att dela innehåll. Digital skyltning kan också användas för utbildning och för att känna igen anställdas prestationer för att motivera fler bra prestationer.

Fördelarna med digital skyltning

Att kunna kommunicera ditt företags budskap effektivt, vid rätt tidpunkt och på rätt plats är avgörande för att engagera dina kunder. Oavsett om det är i en butik, i ett köpcentrum, på en restaurang eller på en flygplats, gör digital skyltning det möjligt att skapa mer engagemang.

Digital skyltning har många fler fördelar för ditt företag än statiska skyltar. Här är några exempel:

Minskar Väntetiden

Gör kundupplevelsen bättre. Underhåll dina kunder och gör kundupplevelsen bättre medan du till exempel står i kö. Med digital skyltning kommer väntetiden att upplevas kortare och du minimerar frustration.

Ändra innehåll och text när du vill – enkelt

Till skillnad från tryckta medier, där publiceringsprocessen kan ta upp till flera veckor, kan digital skyltning uppdateras när du vill (inbyggd i molnet). Du kan enkelt ändra innehållet på skärmarna, du kan till exempel se vädret (med våra widgets), se nyheter, tunnelbana/tåg eller busstider eller andra aktuella ämnen. Du kommer alltid att kunna visa relevant information för din målgrupp.

Kostnadsbesparande och du minskar pappersanvändningen

Digital skyltning är mer kostnadseffektiv än affischer. Skärmpublicering är också mer dynamiskt, du kan köra samtida kampanjer som också är riktade mot en specifik grupp t.ex. en lokal grupp människor. 

Ökad försäljning

Ett effektivt sätt att öka försäljningen är att se till att ditt innehåll används vid rätt tidpunkt och på rätt plats. Riktat innehåll ger ökad försäljning och kan vara en värdefull investering för ditt företag.

Det uppmuntrar engagemang

Digital skyltning är ett kraftfullt verktyg för att interagera med dina kunder. Detta gäller särskilt pekskärmar som uppmuntrar kunder att vidta åtgärder, som att ladda ner ett erbjudande eller registrera sig för e-post eller nyhetsbrev. Du kan också använda QR-koder för att guida kunden till din webbplats.
Samordna med marknadsföring på nätet

En annan fördel med digital signage är att du kan komplettera din befintliga onlinemarknadsföring med matchande innehåll och kampanjer som är inriktade på en specifik målgrupp eller visas på specifika platser. Detta är också ett praktiskt verktyg där du enkelt kan återanvända ditt innehåll.

A/B-testning och tidsbesparing

Med Digital signage kan du snabbt uppdatera och publicera nytt innehåll på skärmarna. Detta sparar dig tidskrävande tester med print och du kan enkelt ta reda på vilken marknadsföringsåtgärd som fungerar bäst. Med testning under en bestämd tidsperiod kommer du att kunna få en korrekt bild av vad din målgrupp triggas av.

Användning av levande bilder

När man använder levande bilder kan skärmarna engagera och locka publiken. Till skillnad från tryckta annonser, som också har en begränsad livslängd, är livebilder på skärmen något som alla attraheras av – du kommer att kunna skapa uppmärksamhet och leverera mer minnesvärda upplevelser.